Na podstawie własnych doświadczeń i wielu realizacji dla klientów na przestrzeni kilku dłuuugich zimowych wieczorów z ostatnich lat pomożemy, doradzimy, podpowiemy :
- gdzie kupić, jak dobrać odpowiedni podkład, farbę do jachtu, motorówki, kajaka,
- w jaki sposób przygotować oraz oczyścić powierzchnię, nakładać farbę, żywicę, szpachlę oraz żelkot,
- wzmocnić ubytki w kadłubie szpachlą, matą szklaną, żywicą np. z dodatkiem tajemniczej krzemionki,
- dla zaawansowanych: jak stworzyć warunki do laminowania, przygotowanie pomieszczenia, ubioru,
odpowiednich narzędzi, miarek, pojemników na komponenty.
- przygotowanie jachtu żaglowego, motorówki (jak zapewnić prawidłową i bezpieczną pracę silnika,
drobne naprawy -> np. wyczyszczenie gaźnika/dysz), łódki rybackiej do sezonu i wodowania.
- na terenie Wrocławia dojazd bezpłatny, poza miastem do uzgodnienia telefonicznie nr tel: 695 390 383.
- możemy przyjąć jednostkę, kadłub do naprawy (na zlecenie) w zamykanym pomieszczeniu
wyposażonym w prąd, kanał rewizyjny i potrzebne narzędzia, po uzgodnieniu warunków
korzystnych dla obu stron . Kontakt pod nr tel: 695 390 383.
Ahoj. Poniżej krótki poradnik szkutnika pt:
Jak się robi jachty z tzw: Laminatu poliestrowo - szklanego / tworzywa kompozytowego wzmocnionego włóknem szklanym (GRP) na przykładzie budowy kadłuba popularnej Omegi:
1. Smarujemy w formie pędzlem grubą warstwę żelkotu (zewnętrzna skorupa każdego jachtu z laminatu),
po czym nakładamy pasy maty szklanej i smarujemy żywicą wyciskając specjalnym wałkiem nadmiar powietrza:
Po nałożeniu kilku warstw maty szklanej proszkowej o gramaturze od 150, 300 do 450 g/m2 czekamy kilka dni aż żelkot i żywica się utwardzą w temperaturze 20 stopni Celsjusza...
2. Tak wygląda kadłub Omegi (niebieski po prawej) po wyjęciu z formy (biała po lewej),
a Jakub Żeglarz stoi w środku :
Prace, które wykonywaliśmy na zlecenie w naszym warsztacie szkutniczym w dłuuugie zimowe wieczory:
1. Kadłub oczyszczony i przygotowany do laminowania
2. Kadłub zalaminowany, wzmocniony i uszczelniony matą szklaną oraz żywicą poliestrową
3. Kadłub pomalowany specjalną jachtową farbą poliuretanową dwu składnikową